Aluprof, jeden z czołowych producentów architektonicznych systemów aluminiowych w Europie, z sukcesem rozszerza swoją działalność na inne kontynenty. Dzięki oferowaniu rozwiązań dostosowanych do potrzeb i warunków panujących w Stanach Zjednoczonych (zwłaszcza niebezpiecznych zjawisk pogodowych, takich jak huragany), spółka z powodzeniem podbija tamtejszy rynek, a jej produkty znajdują zastosowanie w najbardziej prestiżowych amerykańskich obiektach.
Rozwiązania Aluprof dostosowane do wymagań rynku USA
Zagraniczna ekspansja to jeden ze strategicznych celów Aluprof. Aby z powodzeniem prowadzić działania poza Polską kluczowe jest spełnienie międzynarodowych norm i uzyskanie odpowiednich certyfikatów. Dotyczy to zwłaszcza wymagającego rynku amerykańskiego, który cechuje się nie tylko silną konkurencją, ale też wysokimi wymaganiami m.in. w zakresie odporności na silne wiatry, które występują choćby na wschodnim wybrzeżu USA. Nie przeszkodziło to jednak bielskiej spółce w podboju Stanów Zjednoczonych. Dzięki światowym standardom produkcji, stałemu ich udoskonalaniu oraz umiejętnemu dostosowywaniu oferty do specyficznych norm i standardów amerykańskich, Aluprof jest w stanie spełnić oczekiwania jednego z najbardziej wymagających rynków budowlanych na świecie. Lider w produkcji systemów aluminiowych duży nacisk położył m.in. na intensywny rozwój produktów. W odpowiedzi na wzmożone wymagania bezpieczeństwa w rejonach narażonych na huragany spółka intensywnie pracowała też nad certyfikacją swoich rozwiązań zgodnie z wytycznymi American Society for Testing and Materials (ASTM) oraz Florida Building Code Testing Application Standards (TAS 201-94, TAS 202-94, i TAS 203-94). Przeprowadzone zgodnie z powyższymi normami testy huraganowe, którym poddano m.in. fasady MB-SR50N, okna stałe i rozwierno-uchylne MB-79N oraz okna stałe MB-45, potwierdziły, że rozwiązania te zapewniają wodoszczelność konstrukcji i odporność na warunki zewnętrzne i tym samym mogą być stosowane w najbardziej narażonych na ekstremalne wiatry regionach USA, w tym na wschodnim wybrzeżu i w części stanu Nowy Jork.
Prestiżowe realizacje potwierdzeniem innowacyjności firmy
Potwierdzeniem sukcesów Aluprof na rynku amerykańskim jest wykorzystanie produktów firmy w najbardziej prestiżowych budynkach w Stanach Zjednoczonych. Przykładem może być nowojorski wieżowiec 125 Greenwich, będący najwyższym budynkiem w portfolio Aluprof. Przeszklony obiekt, który posiada aż 88 kondygnacji a jego wysokość to imponujące 278 m, zaprojektował cieszący się międzynarodowym uznaniem urugwajski architekt Rafael Viñoly. Szczególną uwagę zwracają zwłaszcza zaokrąglone narożniki fasady z giętymi szybami, które zapewniają mieszkańcom budynku doskonały widok na panoramę miasta, w tym rzekę Hudson czy Statuę Wolności. W 125 Greenwich zastosowana została fasada elementowa MB-SE98 SG Aluprof, którą zaprojektowano z myślą o spełnieniu wymagań tej inwestycji. Dzięki dwóm rodzajom słupów wspomniane rozwiązanie umożliwia wykonanie podstawowych typów segmentów fasady oraz segmentów ze specjalnym profilem pionowym służącym do zamocowania platformy transportowej. Dodatkowo, MB-SE98 SG posiada dwa rodzaje okien otwieranych równolegle oraz zapewnia odpowiedni komfort akustyczny w pomieszczeniach, co ma ogromne znaczenie biorąc pod uwagę duże natężenie hałasu spowodowane ruchem ulicznym panującym w sercu Nowego Jorku. Kolejnym przykładem topowej amerykańskiej inwestycji stworzonej przy wykorzystaniu rozwiązań Aluprof jest 61 Ninth Avenue. W apartamentowcu zlokalizowanym na nowojorskim Manhattanie zastosowano opracowaną specjalnie na potrzeby rynku USA fasadę słupowo-ryglową MB-SR60NY. Elewacje aluminiowo-szklane oparte na tym rozwiązaniu zajmują powierzchnię ponad 30 000 stóp kw. (2800 m2), z czego niemal 1/3 stanowią konstrukcje przeciwpożarowe. Zaprojektowany przez pracownię Rafael Viñoly Architects gmach wpisuje się w założenia budownictwa pasywnego, czego potwierdzeniem jest uzyskany certyfikat LEED Gold. Dowodem silnej obecności firmy na rynku amerykańskim jest także nowoczesny wieżowiec Gotham Point / Hunter's Point – Parcel G. Obiekt mierzy 34 piętra i pełni przede wszystkim funkcję mieszkalną – dzięki atrakcyjnej lokalizacji, na nowojorskiej Long Island zapewnia lokatorom fantastyczne widoki na panoramę Manhattanu. W inwestycji wykorzystane zostały okna i drzwi w systemie MB-70WW Aluprof.
„Zastosowanie rozwiązań Aluprof w tak prestiżowych obiektach jak nowojorski wieżowiec 125 Greenwich stanowi doskonałe potwierdzenie najwyższej jakości oferowanych przez nas systemów i jest dowodem na umiejętność dostosowywania naszej oferty do wymagań nawet najbardziej wymagających rynków. W przypadku stworzonej specjalnie na potrzeby tej realizacji fasady elementowej MB-SE98 SG mówimy nie tylko o kwestiach związanych z estetyką czy funkcjonalnością, ale też doskonałych parametrach w zakresie akustyki (co ma kluczowe znaczenie w przypadku tętniącej życiem metropolii) oraz odporności na silne, huraganowe wiatry. Możliwość dostarczenia zaawansowanych technologicznie okien czy fasad aluminiowych sprawia, że Aluprof wyznacza standardy w nowoczesnym budownictwie, zwłaszcza w obszarach narażonych na niebezpieczne zjawiska pogodowe. A wykorzystanie tego typu rozwiązań w realizacjach takich jak 125 Greenwich Street stanowi istotny kamień milowy w ekspansji spółki na amerykańskim rynku i buduje naszą pozycję lidera systemów aluminiowych na świecie”, podkreśla Paulina Adamczyk, Export Development Manager w Aluprof.
Lider i innowator branży
Aluprof SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA — notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, najnowocześniejszej i najszybciej rozwijającej się firmy produkcyjnej w branży aluminiowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka posiada 5 zakładów produkcyjnych w Polsce oraz 9 spółek handlowych w Europie i USA. Jest obecna w ponad 50 krajach oraz prowadzi ekspansję na kolejne światowe rynki. Firma dostarcza innowacyjne, energooszczędne i bezpieczne systemy aluminiowe przeznaczone do produkcji okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych dla branży budowlanej i konstrukcyjnej. Zgodnie z hasłem „Let’s build a better future” Aluprof promuje ideę zrównoważonego rozwoju w budownictwie i wdraża odpowiedzialne działania m.in. na rzecz redukcji śladu węglowego.