Czasy, w których łańcuch wartości ograniczał się do samej dostawy produktów, już dawno minęły. Klienci coraz częściej oczekują od producentów wsparcia w procesie produkcji w postaci wiedzy technicznej i innych środków wsparcia. Obejmują one na przykład działania związane z transferem wiedzy, a także pomoc w przygotowaniu rynku i marketingu. Firma SWISSPACER przeprowadziła szczegółowe wywiady z klientami, aby zidentyfikować źródła problemów. Na tej podstawie firma rozszerzyła swoją ofertę usług.
Najwyższa jakość również w usługach
– Nasze produkty od lat udowadniają swoją jakość – mówi Martina Pankoke, dyrektor ds. marketingu na Europę w firmie SWISSPACER. – Nie bez powodu nasze ramki dystansowe należą do najlepszych na rynku. Chcemy również dalej rozwijać rolę lidera w zakresie usług. Rozpoczęliśmy dialog z naszymi klientami, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób możemy ich lepiej wspierać w optymalizacji ich produktów i procesów produkcyjnych, ponieważ naszym zadaniem jest towarzyszyć im w całym łańcuchu wartości. W tym celu SWISSPACER powiększył swój personel techniczny i rozszerzył ofertę usług. – Wdrożone środki obejmują na przykład indywidualne doradztwo w zakresie optymalnego przetwarzania ramek dystansowych. Dotyczy to ustawień maszyny lub wyboru narzędzi – mówi Matthias Bach, dyrektor techniczny w firmie SWISSPACER. – Pomaga to zoptymalizować procesy w produkcji szyb zespolonych i zwiększyć ich wydajność.
Nauka płynąca z doświadczenia
W badaniu klientów wziął udział Ralf Maus, kierownik działu technologii zastosowań w firmie Glas Fandel w Bitburgu. Jest pod wrażeniem uzyskanych wyników. – Popyt na ciepłe ramki dystansowe jest bezsporny. Zawsze jednak mieliśmy pewne problemy z przetwarzaniem. W przeszłości często czuliśmy się z tym pozostawieni sami sobie. – Ponieważ przerwy w produkcji często idą w parze ze spadkiem sprzedaży, jest to szczególnie problematyczne.
Dla Mausa była to silna motywacja do wzięcia udziału w badaniu opinii klientów. – Bardzo ucieszył mnie fakt, że firma SWISSPACER chciała w indywidualnej rozmowie uzyskać informacje, z jakimi problemami mamy do czynienia – jako klient jesteś wówczas lepiej rozumiany niż na podstawie zwykłych ankiet zbiorczych. Był pod wrażeniem szybkości, z jaką SWISSPACER zareagował. – Bardzo pomogły nam natychmiastowe porady i wsparcie, na przykład w zakresie produkcji, które były konieczne ze względu na aktualizację normy DIN EN 1279. Z mojego punktu widzenia tak właśnie wygląda naprawdę dobra współpraca. Szczególnie ucieszył go fakt, że pracownik firmy SWISSPACER z działu produkcji zwracał uwagę na możliwości optymalizacji na miejscu. Wsparcie w zakresie wizualizacji i kierunków rozwoju rynku – Często słyszeliśmy w ankietach, że tematy wizualizacji, transferu wiedzy i kierunku rozwoju rynku są również bardzo ważne dla naszych klientów – mówi Matthias Bach. – To zmotywowało nas do dalszej rozbudowy obszaru wideo. Dzięki nagraniom wideo metody przetwarzania są łatwe do zrozumienia, co pozwala ograniczyć do minimum błędne interpretacje. Potrafimy nawet bardzo dobrze wyjaśnić wizualnie takie tematy, jak zmiana z aluminiowych ramek dystansowych giętych na zimno na ciepłe ramki dystansowe SWISSPACER oraz niezbędne zmiany w obróbce.
Pankoke była szczególnie zadowolona z informacji zwrotnej, że klienci doceniają działania związane z kierunkami rozwoju rynku. – Wiemy, że nie wszyscy producenci okien i architekci są świadomi potencjału ciepłej ramki. Nawet jeśli tak jest, ważne jest, aby przekonać do siebie klientów. To właśnie tam chcemy wspierać rzetelną, solidną informacją. Zarówno szkolenia i kształcenie dla różnych podmiotów, jak i badania, analizy oraz ustalanie tematów pomagają uwidocznić problemy na rynku i zwiększyć zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania produktowe. – Nasi klienci i ich klienci odnoszą z tego bezpośrednie korzyści. Równie pozytywną informacją jest fakt, że temat zrównoważonego rozwoju w ostatnim czasie znacznie zyskuje na znaczeniu. SWISSPACER rozszerza swoją ofertę w tym zakresie, uzupełniając istniejącą dokumentację o certyfikaty środowiskowe EPD. – Na targach glasstec chcemy skupić się na tej kwestii, uwzględniając wszystkie jej aspekty - od oszczędności energii i poprawy komfortu życia po jakość produktu, uproszczoną obróbkę i optymalną stabilność ramek. Współpracujemy z naszymi klientami i zawsze jesteśmy gotowi elastycznie dostosowywać naszą ofertę usług do ich potrzeb. Już teraz posiadamy największy wachlarz usług posprzedażowych dla producentów szkła izolacyjnego i producentów okien: od serwisu technicznego, poprzez nasze narzędzie online Caluwin, EPD, szkolenia i obszerną dokumentację, aż po instrukcje wideo z naciskiem na obróbkę – podsumowuje Pankoke. Producent ramek dystansowych klasy premium zamierza stale dostosowywać i rozszerzać program.