X Polski Kongres Przedsiębiorczości dla Blachotrapez z tytułem Partnera Merytorycznego

Polski Kongres Przedsiębiorczości to największe mobilne wydarzenie gospodarczo-biznesowe w Polsce. W ramach wydarzenia odbyło się blisko 30 paneli dyskusyjnych, które swoją tematyką obejmują najbardziej istotne tematy z punktu widzenia polskiej gospodarki. W panelu „Polish Success Story” wystąpił Rafał Michalski, CEO Blachotrapez oraz w panelu „Biznes i Sport” Mateusz Małek, Dyrektor Marketingu i PR. Blachotrapez z tytułem Partnera Merytorycznego.


X edycja Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości, odbyła się w dniach 13-14 listopada 2023 roku w sercu Małopolski. Wydarzenie rozpoczęło się uroczystą sesją inauguracją, którą prowadził Krzysztof Ziemiec. Dziesiąta edycja Kongresu to blisko 30 paneli dyskusyjnych, które swoją tematyką objęły najistotniejsze tematy z punktu widzenia polskiej gospodarki. 150 prelegentów – ekspertów z różnych obszarów i dziedzin życia społeczno-ekonomicznego. Poprzez transmisje online przedsięwzięcie oglądało kilkanaście tysięcy osób. W trakcie wydarzenia poruszane były najważniejsze kwestie dotyczące polskiej i światowej gospodarki. Kongres realnie wpływa na działania polskich przedsiębiorców, naukowców i samorządowców. Rozwój gospodarczy, inwestycje, innowacje oraz nowe projekty zwiększają prestiż Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości. Interdyscyplinarność daje szansę na realne efekty i przyczynia się do komercjalizacji projektów i badań partnerów.

"Polish Success Story" – Droga do sukcesu marki z polskim kapitałem!

W panelu „Polish Success Story” wystąpił Rafał Michalski – CEO Blachotrapez. Moderatorem był Robert Przeliorz. W panelu uczestniczyli również: Michał Szymański - Dyrektor operacyjny, GoWork.pl Serwis pracy Sp. z o.o., Maciej Sierpiński - Prezes zarządu, MDM-Druk Sp. z o.o. Sp.k., Krzysztof Semp - CEO, Profitcrew, Joanna Kasprzak – Prezes Zarządu, ZOO Wrocław czy Jacek Magdziński – Europe Sales Director, Krajowy Projekt Energetyczny Sp. z o.o., Krystian Krzak - Właściciel, Dickery, Patrycja Curyło - Prezes zarządu, Gamescape Sp. z o.o.

Rozmawiano o przepisie na sukces polskich przedsiębiorstw. Wskazano jak skutecznie konkurować z najlepszymi w branży. Szczegółowo omówiono kierunki rozwoju i bariery hamujące potencjał polskich przedsiębiorców - wskazując na rolę ciągłego postępu. – Czy ciągle należy się rozwiązać, odpowiedź brzmi: może i można, ale należy się zastanowić czy warto – dodał Rafał Michalski. Nie zabrakło dyskusji na temat nowych modeli zakupowych i usługach w dobie cyfryzacji. Ważnym obszarem tematyczny był „polski produkt” – jako grupa Blachotrapez w swoim portfolio posiada w 100% polski produkt, który z powodzeniem podbija rynki zagraniczne. Firma jest jedynym w Polsce i drugim liczący się w Europie producentem pokryć dachowych z posypką z kruszywa skalnego BTR Systems. – […] Kolejną rzeczą, którą chcemy się chwalić, jest pokrycie dachowe z posypką z kruszywa skalnego. Nikt w Europie Środkowej oprócz Belgów i niewielkiej manufaktury w Rumunii, nie podjął się tego tematu – kryje się za tym gigantyczne know-how – dodaje. Prezes nie odpowiedział również na pytanie – czy źródło kapitału to jedyny wyznacznik? – podkreślając znaczenie zrozumienia polskiego klienta.

"Biznes i sport"

W panelu „Biznes i sport” wystąpił Mateusz Małek – Dyrektor ds. Marketingu i PR Grupy Blachotrapez. Moderatorem był Robert Przeliorz. Omówiono szeroki zakres sponsoringu zarówno z perspektyw sportowca jak i biznesu jako efektywne narzędzie do realizowania celów biznesowych. Małek podkreślił jak ważna jest świadomość ewolucji rynku sponsoringu sport. Odpowiadając na pytania: „Jak sprzedawany jest sport? W jakim kierunku zmierzamy?” poruszył kwestie istoty zmian zachodzących w liczeniu punktów za wiatr podczas skoków narciarskich czy skrócenia czas meczu piłki nożnej. 

[…] W dzisiejszym świecie odbiorca już jest w innym miejscu niż kiedyś i standardowe działania na polu rywalizacji biznesowej mogą nie wystarczyć. Potrzebne są niestandardowe działania, aby być skutecznym w walce o odbiorcę – mówi Małek. 

W kontekście swojej wypowiedzi Mateusz Małek podkreślił sponsoring sportowy jako efektywne narzędzie do osiągania celów biznesowych. Wspomniał o niesztampowym podejście do sponsoringu. 

„[…] sport to jedna z dziedzin, które możemy wykorzystać do promowania swojej marki, a w obecnych czasach reklama idealnie wpisuje się w sport. Oglądalność, budowanie kontentu oraz grupa odbiorców – to wszystko jest spójne z odbiorcami Grupy Blachotrapez – dodaje Małek.

Do udziału w dyskusji zostali zaproszeni m.in.: Tomasz Napiórkowski – Prezes Zarządu, X-SPORTS GROUP INTERNATIONAL Sp., Magdalena Oskiera - Dyrektor marketingu, Immergas Polska Sp. z o.o., Rafał Sonik - Kierowca rajdowy, Przedsiębiorca, Krystian Woś – Prezes zarządu, Texom Sp. z o.o.

Polski Kongres Przedsiębiorczości to ważne wydarzenie nie tylko z punktu widzenia lokalnej społeczności, ale także w skali ogólnopolskiej. Rozmowy na temat stanu polskiej gospodarki to cenna inicjatywa, która zasługuje na uwagę.

Organizatorem wydarzania jest Polska Agencja Przedsiębiorczości.